Idén nyárra befejeződik a Kétegyháza és Gyula közötti út teljes felújítása

2023. április 19. 17:12 | Hidvégi Dávid

Még 2021-ben indult el a 4434 jelű Gyula – Pitvaros – Makó összekötő út Kétegyháza és Gyula közötti szakaszának többlépcsős felújítása. A hátramaradt 1,1 kilométeres szakaszt idén nyárra fejezik be a Terület- és Településfejlesztési Operatív Programban, bruttó 294 millió forintból.

2021 tavaszán nagy erőkkel indultak el a munkálatok Gyula és Kétegyháza között a 4434-es számú mellékúton. Az első, közel 4 kilométeres szakasz a Magyar Falu Programban, bruttó 787 millió forintból újult meg. Mára szinte teljesen újá épült a két település közötti út, hiszen a második ütemben mintegy 900 méteres szakaszt rekonstruáltak 150 millió forintból, míg a harmadikban 3,1 kilométernyi utat renováltak. Az úton már csak a Kétegyháza előtti 1,1 kilométeres szakasz maradt kritikus állapotban, azonban júliusig ezt is felújítják.

 

 

– A gyulai járáshoz tartozunk, vagyis a lakosoknak, ha bármilyen hivatalos ügyet kell intézniük vagy egészségügyi szolgáltatást kell igénybe venniük, akkor ezt többnyire Gyulán kell tenniük. Az itt lakók nagyon várták már a fejlesztést, hiszen ezzel gyorsabban bejuthatnak majd a városba – mondta kérdésünkre Kétegyháza polgármestere. Rákócziné Tripon Emese hozzátette: a háttérben már dolgoznak a Békéscsaba felé vezető út felújításának előkészítésén, azonban egyelőre a vasútfejlesztés élvez előnyt. Kiemelte: megvárják, amíg 2024-ben befejezik a kivitelezést, hiszen addig rengeteg munkagép közlekedik az említett útszakaszon.

A kivitelező jövő héten vonul fel munkagépeivel a területre. A beruházó a felújítási munkálatokat félpályás útlezárás és lámpás forgalomirányítás mellett végzi el, így az arra járóknak megnövekedett menetidőre kell számítaniuk. 

 

 

– A kivitelezés során kijavítjuk a leszakadt burkolat széleket, szükségszerű mennyiségben elvégezzük a teljes pályaszerkezet cseréjét. A teljes szakaszon kétrétegű aszfalt burkolatot építünk, mindkét oldalon másfél méter széles padkát alakítunk ki, valamint tartós burkolati jeleket festünk fel, illetve az út tartozékokat újakra cseréljük – részletezte a 60 napig tartó beruházást a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója, Cserkúti András.

A térség országgyűlési képviselője hangsúlyozta: a két település közötti útszakasz jelentős teherforgalmat bonyolít le, ráadásul sokan járnak ezen keresztül munkába és oktatási intézményekbe. Herczeg Tamás kiemelte: a nehéz gazdasái helyzet ellenére maradt forrás az utak megújítására.

 

 

– Az eredeti ütemterv szerint halad az M44-es út építése, sőt, elkezdődött az M44-es és az M5-ös közötti kétszer kétsávos út építése, továbbá elindult az M44-es Békéscsaba és országhatár közötti út tervezése is. Még ha nem is annyi, amennyit szerettünk volna ebben az évben, de jut az alsóbbrendű utak felújítására is, a legkritikusabb szakaszok rekonstrukciója történik meg – fogalmazott a politikus.

Egy korábbi felmérés szerint naponta átlagosan 1738 személygépjármű és 95 tehergépkocsi közlekedik az úton. Gyula és Kétegyháza közötti kilenc kilométeres szakasz rekonstrukciója közel másfél milliárd forintba került.

 

Galéria

További programok »

FEL